logo_bassam

زهره مهرنوروزی همه چیز از خبر فوت یک دختر جوان در بیمارستان کسری تهران آغازشد، پیج اینستاگرامی بی بی سی فارسی خبر فوت را منتشر کرد و حواشی این خبر را  که هیچ تاییدی بر آن وجود نداشت منتشر کرد به همین علت افرادی که منتظر فرصت بودند به ناگاه  تمام ابعاد نظام را زیر سوال بردند و در کمتر از 24ساعت شورش مردمی به عملکرد گشت ارشاد بود که آغاز شد. همان مخالفان حجاب اسلامی که منتظر بودن از آب گل آلود ماهی بگیرند از این فضا استفاده کردند و اصل نظام را زیر سوال بردن حتی در یکی از شهرها به اصطلاح معترضان به مرگ مهسا امینی چادررا از سر یکی از زنان  بی گناه کشیدند. عده ای از زنان که در برخی از برهه ها واقعا پیاده نظام دشمن بودند از این اوضاع استفاده کرد در کشوری که قوانین آن بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته صحبت از حجاب اختیاری می زندند و خواستار آزادی حجاب زنان شدند و روسری خود را آتش می زدند.  در حالی که اینها اندک قلیلی از زنان ایران را تشکیل می دادند.

وجود تجمع برای احقاق حق  در هر کشوری طبیعی است و مردم حق مطالبه دارند اما در سازو کاری درست نه در قالب آشوب و اغتشاش. شرکت کنندگان که غالب در سن های زیر 20سال بودند به مخالفت با دین اسلام پرداختند و حتی با تشویق رسانه های بیگانه قرآن را نیز آتش زدند، این زنان که خواستار برداشتن حجاب اسلامی بودند. حقیقت ماجرا بر مردم دینی ایران آشکار شد که قوم عجوج و مجوج از طریق فضای مجازی  جوانان ونوجوانان را فریب داده اند و با گفتن انواع دروغ ها نوجوانان را به شورش علیه نظام دعوت کرده اند از روز دوشنبه در هرهای همدان، اذربایجان و در نهایت روز  جمعه در قم و خیلی از شهرهای دیگر  مردم با شرکت  در راهپیمایی خواستار جلو گیری از فعالیت اغتشاشگرشدند.اما در علت بروز فتنه به سخنان امام علی ارجاع می دهم امام على(ع) در خطبه 50 نهج البلاغه مى فرماید: ((انما بدء وقوع الفتن اهوإ تتبع و احکام تتبدع یخالف فیها کتاب الله و یتولى علیها رجال رجالا على غیر دین الله(1); همانا ابتداى بروز آشوب ها و فتنه ها هواها است که مورد تبعیت قرار مى گیرند و احکامى است که بدعت گذاشته مى شوند. دراین فتنه ها با کتاب خدا مخالفت مى شود ومردانى از مردان دیگر بر مبنایى غیر از دین خدا تبعیت مى کنند. ))

در این خطبه امام(ع) علت فتنه ها را دو چیز مى داند:

1 ـ تبعیت هواى نفس:

اولین عامل فتنه, تبعیت از هواى نفس یا شیطان درون است. این شیطان مى کوشد تا به گوهر جان آدمى دستبرد زند و سرمایه هاى گرانبهایش را به نابودى کشد. او انسان را با آرزوهایش سرگرم مى کند, تا از مقصد اصلى بازماند. او مى خواهد یاد خدا را از صفحه دل و زندگى آدمى به کلى پاک کند. پیروى از هواى نفس, شیطان را برجان مسلط مى کند و تا از انسان لاشه اى انسان نما باقى نگذارد, از پاى نمى نشیند. نفس اماره با داشتن خواهش هاى بى پایان, زینت آرایى گناه و هموار کردن و آسان نمایى جرم هاى سنگین, در به خطرانداختن انسان ید طولایى دارد و اگر یکه تاز صحنه جان شود, عقل را به اسارت مى گیرد. امام سجاد(ع) مى فرماید: ((کم من عقل اسیر تحت هوى امیر)). خدایا! از نفس سرکشى به تو شکوه مى کنم که بسیار به بدىها فرمان مى دهد و درخطاها مى شتابد.

امام علی علیه السلام نمونه اى از همکارى نفس با شیطان, در جنگ نهروان ظهور پیدا کرد. امام(ع) بر بالاى جنازه کشتگان نهروان فرمود: بدا به حال شما! آن که شما را فریب داد, زیانتان رساند. به آن حضرت عرض کردند: اى امیرمومنان! چه کسى آنان را فریب داد؟ فرمود: شیطان گمراه کننده و نفس هاى فرمان دهنده به بدى آنان را فریفته آرزوها ساخت و راه را براى نافرمانى بپرداخت. به پیروز کردنشان وعده کرد وبه آتش شان در آورد.

کسب همه کمال ها در گرو مبارزه با نفس سرکش است. شخصى به حضرت محمد(ص)عرض کرد: اى رسول خدا! راه رسیدن به معرفت حق چیست؟ آن حضرت فرمود: شناخت خویش. او گفت: راه موافقت حق چگونه است؟ آن حضرت فرمود: مخالفت نفس. او پرسید: راه رسیدن به خشنودى حق چیست؟ آن حضرت فرمود: خشم بر نفس. او سوال کرد: راه رسیدن به وصل حق چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: بریدن از نفس. او پرسید: راه نزدیکى به خدا چیست؟ آن حضرت فرمود: دورى از نفس. او گفت: چگونه مى توان به همه این ها رسید؟ آن حضرت فرمود: کمک خواستن ازخدا علیه نفس.

2 ـ بدعت گذارى دردین:

احادیث زیادى در مذمت بدعت و بدعت گذارى وارد شده است. پیامبر اکرم(ص) فرمود: هرگونه بدعتى, گمراهى است و هر گمراهى, در جهنم است.

امام على(ع) فرمود: اهل بدعت کسانى هستند که با رإى و هواى خود با خدا و رسولش مخالفت مى کنند.

پیامبر(ص) فرمود: کسى که به بدعت گذارى روى خوش نشان دهد, در ازبین بردن دین کمک کرده است.

نیز فرمود: اگر بعد از من, اهل بدعت و شبهه افکنان در دین را دیدید, از آن ها بیزارى بجویید و آنان را سب و لعن کنید تا جرإت نکنند دین شما را فاسد کنند.

و در مورد وظیفه علما در مقابله با بدعت گذارى, فرمود: هنگامى که بدعت ها در امت من ظاهر شد, برعالمان واجب است علمشان را اظهار کنند و اگر کسى چنین نکند, لعنت خدا بر او باد!

چگونه بدعت در جامعه شکل مى گیرد و به صورت سنت در مىآید؟

حضرت على(ع) فرمود: ((هیچ گاه باطل با چهره باطل خویش عرضه نمى شود, بلکه لباس حق را برآن مى پوشانند و سپس به مردم عرضه مى کنند.)) مثلا در جنگ صفین, خیانت به اسم قرآن بر مردم تحمیل شد و حکومت دیکتاتورى معاویه به نام اراده خداوند برگردن مردم مستقر شد. در طول تاریخ نمونه هاى زیادى از ارائه باطل در قالب حق صورت گرفته است که آن حضرت با تعبیر: ((کلمه حق یراد بها الباطل))، سعى در روشنگرى مردم داشته است. در زمان حاضر نیز به همین صورت خیلى ازبدعت ها و باطل ها به اسم دین درجامعه رسوخ پیدا کرده است. به اسم روشنگرى, به گمراهى مردم مى پردازند. به نام آزادى, بى بند وبارى در جامعه رونق مى گیرد. به نام خشونت, حق طلبى ها و فریاد دین خواهى بایکوت مى شود. به عنوان این که اسلام با نواى خوش و صوت حسن مخالفتى ندارد, انواع موسیقى هاى مستهجن رواج مى یابد. در زیر چتر ملیت, مردم به جاهلیت قبل از اسلام باز گردانده مى شوند. بدعت ها به وسیله هوى و هوس و خود پرستى افراد ظهور پیدا مى کند و پس از ظهور بدعت, نوبت به ظهور فتنه و آشوب مى رسد; زیرا طبیعى است که بدعت ها هر اندازه هم ماهرانه و عوام فریبانه به اجتماع عرضه شوند, با متن دین ناهماهنگ و ناسازگار است.

اکنون که غبار فتنه ها فرو می نشیند اکنون که مردم آگاه می شوند پشت سناریوی مهسا امینی چه برنامه ای طراحی شده است بی شک فتنه گران مثل گذشته به نتیجه نمی رسند و جوانان نیز آگاه می شوند که هدف تکه تکه کردن ایران بود برنامه ای که کومله دموکرات ها بیش از 50سال است در  این بخش از خاور میانه دنبال می‌کنند. غبار فتنه ها در حین نشستن است، اما خواهند باخت کسانی که در این روزهای سخت بر آتش فتنه دمیدند. همان مثال معروف تمام شدن زمستان است که رو سیاهی آن برای ذغال می ماند. واین مردم همانطور که مردان غیرتمند این سرزمین را فراموش نمی کنند فتنه گران را نیز فراموش نخواهند کرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =